Причини перегріву двигуна
Чому виникає перегрів
Перегрівання двигуна виникає при високому навантаженні на систему охолодження. Найчастіше проблема проявляється влітку, коли температура повітря наближається до 30 градусів. При справному термостаті деталі агрегату охолоджуються за допомогою антифризу, який рухається великим колом. У радіаторі температура рідини знижується за рахунок потоків зустрічного повітря та вентиляторів.

Ознаки перегріву двигуна:
- Стрілка температурного датчика наближається до критичної позначки;
- Запах горілого антифризу;
- Пара з підкапотного простору;
- Вібрація через кипіння антифризу;
- Відмова пічки взимку;
- Відмова двигуна.
Для функціонування системи необхідна достатня кількість рідини, що охолоджує, і коректна робота клапана термостата.
Чим небезпечний перегрів двигуна
Закипання антифризу у трубопроводі відбувається на позначці 105 °C, але ця цифра не критична. Найбільш небезпечною для циліндрів і поршнів двигуна є температура понад 130 °C. Перегрів двигуна може бути слабким, середнім і високим ступенем.
Про незначну проблему свідчить стрілка датчика температури. При середньому перегріві автовласник уже помітить пару. В цьому випадку необхідно заглушити двигун і дочекатися охолодження антифризу, після чого попрямувати на діагностику в сервісний центр.
У найбільш критичному випадку відбувається закипання двигуна, що призводить до плавлення поршнів, тріщин головок блоків циліндрів, залягання вкладишів, поломки коленвала, випадання клапанних гнізд. Можливий навіть пробій стінки блоку поршнем. Також порушується герметичність системи – сальники починають пропускати олію, розтріскуються прокладки.
Основні причини перегріву двигуна
Якщо гріється двигун, потрібно знайти джерело проблеми та максимально швидко усунути його. Несвоєчасна діагностика може призвести до виходу з ладу силового агрегату та дорогого капремонту.

- Забруднений радіатор;
- Розгерметизація системи охолодження з витіканням антифризу;
- Неякісна охолодна рідина;
- Клин клапана термостата;
- Вихід з ладу термодатчика;
- Знос помпи;
- Відмова вентилятора охолодження;
- Розгерметизація камери згоряння;
- Проблеми з регулюванням запалювання та упорскування палива;
- Функціонування двигуна в режимі детонації;
- Осіла масляниста плівка на стінках камери згоряння;
- Надмірне використання присадок для двигунного масла.
До основних причин перегріву двигуна відносять і неправильну експлуатацію автомобіля. Їзда на низьких передачах при високих оборотах, тривалі заїзди на крутих підйомах, перевантаження автомобіля призводить до перегріву двигуна.
Рекомендації щодо запобігання перегріву
Важливо стежити за технічним станом автомобіля та своєчасно проводити його технічне обслуговування. Потрібно регулярно перевіряти рівень охолоджуючої рідини в баку та стежити за даними температурних датчиків. Оцінюйте і якість антифризу. При появі забруднень, зміни кольору необхідно замінити рідину. Будь-які відхилення та нехарактерні звуки у роботі двигуна є приводом для занепокоєння та звернення до сервісного центру.
Рекомендації щодо запобігання перегріву:
- Здійснюйте заміну антифризу при пробігу не більше 50 тис. км;
- Не змішуйте рідини різних видів та виробників;
- Не доливайте воду замість охолоджуючої рідини;
- Заливайте якісні присадки та паливо;
- Слідкуйте за станом всіх вузлів, не нехтуйте ТО.
Негайно звертайтеся до сервісу за перших ознак перегріву ДВС.
Що робити, якщо двигун перегрівся
Перегрівання двигуна може виникнути з різних причин, розібратися з якими допоможуть на СТО. Але як дістатися місця без шкоди для ДВС?
- Зупиняємо автомобіль. Якщо машина закипіла в пробці, постарайтеся з'їхати на узбіччя та увімкніть аварійку;
- Обережно відкриваємо капот. Гаряча пара може обпекти;
- Перегляньте деталі на наявність явних пошкоджень. Можливе від'єднання патрубків, якими проходить охолодна рідина;
- Чекаємо, поки охолоне двигун. При можливості дочекайтеся вечора, коли температура повітря впаде;
- Доливаємо антифриз. За його відсутності у критичній ситуації можна використовувати воду;
- Продовжуємо рух на низьких оборотах та невеликій швидкості до пункту призначення. Можна включати підвищену швидкість заздалегідь, щоб обороти не перевищували позначки 2000.
Чого робити не варто під час кипіння ДВС? Не намагайтеся остудити двигун холодною водою. Це може призвести до розтріскування головки блоку циліндрів. Прискорити процес допоможе увімкнення печі на максимум. Цей прийом дозволить швидко відвести надлишки тепла від системи охолодження.
Якщо опалювальний прилад жене холодне повітря, антифризу в системі немає або його кількість на критично низькому рівні.
Не відкривайте кришку радіатора на гарячому двигуні. Розжарена рідина у системі перебуває під тиском. При відкритті бочка є можливість отримати серйозні опіки. Також не можна доливати антифриз в систему, що не охолола. Суміш холодної та гарячої рідини руйнівно діє на металеві елементи.