2021-12-07

Як правильно заряджати акумулятор

Акумуляторна батарея автомобіля розряджається з різних причин. Одні власники машин стикаються з такою проблемою, тому що забули вимкнути фари на стоянці, інші захопилися прослуховуванням музики, треті через тривалу відсутність. Заряджання автомобільного акумулятора - це завдання, з яким можна впоратися самостійно, не звертаючись до сервісного центру. Ми розповімо, як зробити це правильно, щоб зберегти ресурс АКБ та забезпечити її повний заряд.

Як правильно заряджати акумулятор - Зображення 1

Як визначити чи розряджений акумулятор

Чи можна визначити, що батарею розряджено? Існують як прості способи, так і методи точної діагностики. Акумулятор справний, якщо:

  • він може приймати електрострум зарядом 1/10 від її номінальної потужності;
  • видає струм із заявленими виробником показниками;
  • тримає заряд довгий час.

Так працює нова або справна батарея. Про повний розряд або вихід АКБ з ладу свідчать такі ознаки:

  • відсутність запуску двигуна, навіть якщо акумулятор відносно недавно заряджали;
  • батарея швидко розряджається після заряджання;
  • електроліт в АКБ потемнів, став майже чорним;
  • АКБ гріється під час заряджання - батарея стає гарячою;
  • поява неприємного запаху під час заряджання або під час експлуатації.

У таких випадках варто подумати про заміну акумуляторної батареї.

Підготовка АКБ для заряджання

Заряджання акумулятора авто, на перший погляд, дуже просте завдання. Однак необхідно знати важливі моменти, які допоможуть зберегти пристрій у початковому стані і не вивести його з строю остаточно. Спосіб підготовки автомобільного акумулятора залежить від його виду.

Пристрій, що не обслуговується, необхідно зняти. У разі дефіциту часу можна не демонтувати АКБ, а від'єднати її від бортової мережі. Ретельно очистіть клеми, щоб створити добрий контакт. Також не варто забувати про чищення акумулятора. Його поверхню потрібно протерти сухою ганчіркою. Можна намочити тканину розчином, що містить близько 10% нашатирного спирту.

При підготовці акумуляторів типу, що обслуговується, потрібно відкрутити пробки на банках, відкрити заглушку. Завдяки цьому пари вільно виходитимуть з приладу, не деформуючи внутрішні елементи і корпус пристрою. При нестачі електроліту долийте у пристрій дистильовану воду. Потрібно, що вона закривала пластини.

Який має бути режим заряду

Принцип заряджання акумулятора авто простий - потрібно приєднати до клем дроту зарядного пристрою і підключити його до мережі. Однак, в першу чергу потрібно вибрати спосіб заряджання. Їх всього два: заряджання постійним струмом і постійною напругою. Перший ефективніший, але потребує постійного контролю. У випадку з другим способом увага з боку власника не потрібна, але АКБ зарядиться лише на 80%.

При імпульсному зарядженні постійним струмом потрібно розрахувати його силу - вона повинна становити 10% від номінальної ємності приладу. Заряджати АКБ потрібно до досягнення напруги на клемах 14,4 В. Після цього необхідно зменшувати струм вдвічі - це допоможе знизити інтенсивність кипіння. Слідкуйте за напругою. Як тільки показник досягне позначки 15, потрібно ще раз зменшити струм в 2 рази. Далі потрібно заряджати акумулятор до тих пір, поки показники напруги та струму зупиняться на одному показнику.

Такий спосіб заряду потребує уваги від автовласника. Якщо акумулятор залишатиметься на зарядці недовго і не слідкувати за напругою, прилад може вийти з ладу. Своєчасне регулювання струму допоможе збільшити термін служби, уникнути поломок та витрат на покупку нової АКБ.

При зарядженні постійною напругою в домашніх умовах потрібно встановити його рівень в межах 14,4-14,5 В і залишити акумулятор. Цей спосіб набагато простіше, але має недоліки.

По-перше, зарядка займе набагато більше часу. Повне заряджання акумулятора авто першим способом займе 10-12 годин, у другому випадку знадобиться доба.

По-друге, зарядка постійною напругою заповнить ємність акумуляторної батареї лише до 80%.

Який спосіб краще? Все залежить від зайнятості водія, його часу та бажаного результату. Якщо ви хочете заповнити ємність АКБ до максимуму, варто вибирати перший спосіб заряду.

Про що потрібно пам'ятати під час заряджання акумулятора

При підключенні акумулятора до мережі для заряджання починається хімічний процес, який передбачає виділення водню та кисню. При їх змішуванні утворюється вибухонебезпечна суміш. З метою безпеки варто дотримуватися важливих правил:

  • добре провітрюйте приміщення, в якому заряджається акумуляторна батарея;
  • приберіть обладнання, яке може генерувати іскру. Також забирайте АКБ подалі від джерел відкритого вогню;
  • вимкніть мінусовий привід, якщо батарею заряджаєте, не знімаючи її з авто.

Для промивання АКБ (якщо це необхідно) використовуйте лише дистильовану воду. Для повного заряджання батареї знадобиться від 10 до 12 годин. Якщо акумулятор повністю розряджено, потрібно менше часу.

Продано
Ціна: 1190 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 5 шт.
Видача/відправка Завтра з 11:00
Степень обслуживаемости Обслуживаемый
Технология изготовления Свинцово-кислотный(SLA)
Ток холодного пуска, EN [A] 40
Расположение клемм Плюс справа
Вид клемм Под болт (moto)

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 1308 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 2 шт.
Видача/відправка Завтра з 11:00
Вид клемм Под болт (moto)
Степень обслуживаемости Обслуживаемый
Технология изготовления Свинцово-кислотный(SLA)
Расположение клемм Плюс справа
Ток холодного пуска, EN [A] 45

Дивитися докладніше

Icon
Не можете знайти деталь?
Надішліть нам VIN-запит
VIN - унікальний код транспортного засобу, що складається з 17 знаків, який дозволяє отримати оригінальний номер будь-якої запчастини встановленої на Ваш автомобіль виробником. VIN-код вказаний в техпаспорті
Продано
Ціна: 1622 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 4 шт.
Видача/відправка Сьогодні з 13:00
Вид клемм Под болт (moto)
Степень обслуживаемости Обслуживаемый
Технология изготовления Свинцово-кислотный(SLA)
Расположение клемм Плюс справа
Ток холодного пуска, EN [A] 85

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 1661 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 3 шт.
Видача/відправка Завтра з 11:00
Вид клемм Под болт (moto)
Степень обслуживаемости Обслуживаемый
Технология изготовления Свинцово-кислотный(SLA)
Ток холодного пуска, EN [A] 75
Расположение клемм Плюс справа

Дивитися докладніше

Потрібна допомога експерта?
Ми у Вашому мессенджері
Продано
Ціна: 1999 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 2 шт.
Видача/відправка Завтра з 11:00
Вид клемм Под болт (moto)
Степень обслуживаемости Обслуживаемый
Технология изготовления Свинцово-кислотный(SLA)
Ток холодного пуска, EN [A] 115
Расположение клемм Плюс слева

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 2427 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 3 шт.
Видача/відправка Завтра з 11:00
Степень обслуживаемости Обслуживаемый
Технология изготовления Свинцово-кислотный(SLA)
Ток холодного пуска, EN [A] 130
Расположение клемм Плюс справа
Вид клемм Под болт (moto)

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 3853 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 1 шт.
Видача/відправка Сьогодні з 13:00
Вид клемм Под болт (moto)
Степень обслуживаемости Обслуживаемый
Технология изготовления Свинцово-кислотный(SLA)
Ток холодного пуска, EN [A] 220
Расположение клемм Плюс справа

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 4064 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 1 шт.
Видача/відправка Сьогодні з 13:00
Вид клемм Под болт (moto)
Степень обслуживаемости Обслуживаемый
Технология изготовления Свинцово-кислотный(SLA)
Расположение клемм Плюс слева
Ток холодного пуска, EN [A] 220

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 4968 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 1 шт.
Видача/відправка Сьогодні з 13:00
Ток холодного пуска, EN [A] 800
Высота [мм] 238
Расположение полюсных выводов 9
Расположение клемм Плюс слева
Вид клемм Винтовая (USA)

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 12838 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 1 шт.
Видача/відправка Завтра з 11:00
Технология изготовления EFB
Расположение полюсных выводов 3
Ток холодного пуска, EN [A] 1050
Длина [мм] 513
Высота [мм] 223

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 12898 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 4 шт.
Видача/відправка Сьогодні з 13:00
Высота [мм] 240
Напряжение [В] 12
Длина [мм] 518
Ток холодного пуска, EN [A] 1200
Емкость батареи [Ач] 235

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 15937 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 1 шт.
Видача/відправка Завтра з 11:00
Технология изготовления EFB
Напряжение [В] 12
Ток холодного пуска, EN [A] 1200
Длина [мм] 518
Расположение полюсных выводов 3

Дивитися докладніше