2022-11-25

Ознаки несправності коробки передач

Ознаки несправності МКВП

Механізм механічної КПП дозволяє водієві контролювати динаміку автомобіля та швидко реагувати на зміну ситуації на дорозі. Витрата палива в автомобілів з МКПП нижче, ніж у аналогічних моделях з АКПП. При всій надійності вузла з механічним типом управління йому теж властиві несправності.

Ознаки несправності коробки передач - Зображення 1

Ознаки несправності коробок передач:

  • Шум при включеній передачі або при розміщенні ручки КПП на нейтралці;
  • Шум у момент перемикання важеля;
  • Неможливо чи важко включити передачу;
  • Вібрація при запущеному двигуні;
  • Витік масла;
  • Вибиває передачі;
  • Зчеплення спрацьовує вгорі педалі.

Основною причиною несправності коробки є природне знос комплектуючих або встановлення деталей сумнівної якості при обслуговуванні вузла. Сприяє швидкому зносу коробки агресивна манера їзди та невміле звернення, яке властиво новоявленим водіям.

Основні поломки МКПП та їх причини

Несправності механічної КПП можна розділити на поломки самої коробки та проблеми з механізмом перемикання. До поломок КПП відносять знос куліс або муфт синхронізаторів, шестерень, підшипників, сальників, зрив різьблення з'єднань агрегатів в коробці, зниження рівня масла.

Ознаки несправності коробки передач - Зображення 2

Проблеми з механізмом перемикання зводяться до пошкоджень тяги приводу, зношування штока перемикання, блокуючого пристрою або вилки перемикання.

Джерела проблем із МКПП:

  • Старе або невідповідне масло;
  • Знос комплектуючих;
  • Некваліфіковане або рідкісне обслуговування
  • вузла;
  • Досягнення експлуатаційного терміну;
  • Їзда на підвищених швидкостях та малих оборотах.

Своєчасне обслуговування та реагування на ознаки несправності коробки передач дозволить уникнути серйозних поломок та заміни дорогого вузла.

Самостійна діагностика механічної коробки

Перш ніж зважитись на капремонт МКПП, необхідно провести її діагностику. Пристрій вузла досить складний і часом дешевше зробити його повну заміну, ніж намагатися відновити стару.

На СТО діагностику коробки передач проводять насамперед за допомогою комп'ютерного сканера. Самостійну перевірку необхідно розпочинати з тестування функціональності зчеплення та механізму перемикання передач. Якщо причиною збоїв стало зношування елементів зчеплення, достатньо замінити кошик, диск зчеплення або вижимного.

Проводячи огляд вузла, необхідно приділити увагу трансмісійному маслу. Знижений рівень чи старе масло – головне джерело шумів МКПП. Підтікати змащувальний матеріал може в області сальників, ущільнювачів або прокладок. Якщо виникли проблеми з включенням передачі, ймовірно, необхідне регулювання куліси.

Ознаки несправності коробки передач - Зображення 3

Перед тим, як приступати до демонтажу коробки для ретельного огляду, важливо перевірити всі сполучні елементи. Часом перебої у роботі відбуваються через втрату контакту між тросами, рейками та важелями. Якщо під час діагностики було виявлено зношування окремих елементів, необхідно провести їх заміну. Коли кількість пошкоджених запчастин більша за половину, доцільно підібрати б.у. коробку з невеликим пробігом або купити повністю новий вузол. При заміні комплектуючих коробки рекомендовано одночасно встановити нові підшипники та муфти.

Поради щодо експлуатації МКПП

Бережне ставлення до трансмісії дозволяє запобігти більшості поломок. Насамперед необхідно стежити за рівнем та якістю трансмісійної олії. Воно призначене для ефективної роботи всіх елементів вузла, адже змащує поверхню деталей, охолоджуючи та захищаючи їх від корозії.

Якщо автомобіль молодший за 5 років, достатньо проводити заміну рідини кожні 50 тис. км. пробігу. Якщо ж транспорт старший, перевіряти олію необхідно кожні 10-20 тис. км. пробігу. Превентивні заходи дозволять уникнути запобігання витоку та пошкодженню елементів трансмісії.

Рекомендації щодо використання механічної КПП:

  • Перемикайте передачі акуратно. Не забувайте вичавлювати педаль зчеплення на підлогу. Рухи мають бути плавними, не «кидайте» педаль.
  • Відповідність передачі швидкості руху автомобіля. Не допускайте «перегазування», стежте за обертами, якщо не відчуваєте двигуна. Оптимальна передача для мінімального зношування деталей вузла – четверта.
  • Перемикайте на знижену передачу при зниженні швидкості.
  • Не вмикайте задню передачу під час руху авто, навіть за мінімальної швидкості. Такі дії призводять до несправності механічної коробки. Перемикання здійснюєте через проміжну нейтральну передачу.
  • При морозі не можна залишати транспортний засіб на вулиці з увімкненою передачею.

Не забувайте про регулярне технічне обслуговування вузла. Після поїздок на велику дистанцію перевіряйте рівень та стан олії. При необхідності доливайте або змінюйте рідину на рекомендовану виробником. Чи не змішуйте продукцію різних марок. Не рекомендується використовувати розрекламовані присадки для КПП. Відновити зношені деталі вони не зможуть, зате нашкодити цілком.

Іноді проблеми з МКПП виникають через закоксовування механізмів. У цьому випадку ефективне промивання система олією. Після заміни мастила необхідно завести двигун та проїхати на невеликій швидкості. Свіжа олія проникає у всі ділянки вузла, змащуючи та вимиваючи забруднення.