2021-12-07

Що робити, якщо дизель не заводиться взимку змерз і не заводиться

Проблема запуску дизельного двигуна взимку – одна з найбільш обговорюваних серед автомобілістів, які обрали саме дизельні авто. Влітку при запуску не виникає жодних проблем – вони наздоганяють власників «залізних коней» із приходом морозів. Як запустити дизельний двигун узимку з ранку? Чи можна його прогріти і як це правильно зробити, щоб не скоротити термін служби двигуна? Які присадки варто використати взимку? Про все по порядку.


Що робити, якщо дизель не заводиться взимку змерз і не заводиться - Зображення 1

Причини з яких не заводиться дизель взимку

Слабкий АКБ

Справний та добре заряджений акумулятор легко справляється з будь-якими навантаженнями взимку та влітку. Однак, якщо батарея активно експлуатується більше 3-х років, проблеми із запуском двигуна не забаряться. Якщо акумулятор розряджений або працює з перебоями, показник тиску не досягне потрібного рівня. Внаслідок свічки розжарювання не прогріваються до необхідної температури, а дизельний двигун не заведеться. Перед осінньо-зимовим сезоном потрібно обов'язково перевірити стан акумуляторної батареї, щоб проблема не спіткала в невідповідний момент. Якщо АКБ потребує заміни, варто ретельно підійти до її вибору. Показник пускового струму не повинен бути нижчим за 320 ампер.

Стартер - крутить/не крутить, мотор не заводиться

Найпоширеніша причина того, що стартер не крутить – розрядка батареї. Якщо є можливість та час, можна зняти акумулятор та віднести його додому. У теплі щільність електроліту повернеться до початкових показників. Після таких маніпуляцій стартер зазвичай крутить нормально та двигун заводиться без проблем (якщо, звичайно, немає інших несправностей).

Загусло паливо (парафіниться солярка)

Замерзання пального в баку або паливних магістралях - одна з найпоширеніших причин виникнення проблем із запуском дизельного двигуна. Якщо автомобіль стоїть довго, дизель у мороз густіє і парафіниться, перетворюючись на густий гель. Основна причина проблеми – використання «літнього» дизеля. При замерзанні солярки у масі утворюються кристали, які призводять до засмічення фільтра. Деякі автовласники вирішують проблему підігрівом за допомогою паяльної лампи, чого не варто робити. Найкращий вихід із положення - додавання спеціальних присадок у пальне. При серйозному засміченні фільтрів потрібно звернутися до сервісного центру – фахівці виконують промивання паливної апаратури.

Паливні магістралі можуть замерзати через попадання води. Це часто відбувається внаслідок утворення конденсату на стінках паливного бака. Щоб уникнути проблеми, необхідно додавати до пального відповідну присадку або постійно тримати бак повним.

Забився паливний фільтр

Засмічення паливного фільтра призводить до того, що пальне потрапляє у паливний бак не в повному обсязі. Як зрозуміти, що деталь потребує заміни чи чищення на СТО? Про засмічення паливного фільтра свідчать такі проблеми:

  • підвищується витрати дизельного палива без видимих причин;
  • дизельний мотор працює нестійко, уривчасто, можливо його зупинка;
  • автомобіль гальмує 'самостійно';
  • машину «смикає» під час підйому;
  • потужність двигуна зменшується.

При появі таких симптомів необхідно прочистити паливний фільтр або встановити нові розхідники. Причиною забруднень паливного фільтра є заправка ДП поганої якості, високий рівень запиленості повітря. Також елемент швидко засмічується, якщо заливати солярку із металевих каністр, уражених корозією.

Свічки розжарення

За відсутності несправностей дизельного двигуна на морозі він заведеться, навіть якщо одна або дві зі свічок розжарювання вийшли з ладу. Якщо температура на вулиці близько -10 градусів за Цельсієм, авто не запуститься. Як зрозуміти, що настав час міняти розхідники? Якщо ви помітили запізнення під час схоплювання двигуна, варто замовити нові свічки. Пам'ятайте, що бюджетні витратні матеріали можуть відпрацювати небільше одного сезону, тому на них краще не економити. Якщо проблема застала зненацька у невідповідний момент, вирішити її можна, якщо кілька разів поспіль увімкнути запалення перед запуском дизельного двигуна. Якщо у вас автомобіль з великим пробігом, можна ще й натиснути на педаль газу. Це допоможе вийти із скрутної ситуації та запустити мотор.

Несправність форсунок

Вихід з ладу форсунок унеможливлює нагнітання тиску до потрібного показника. Якщо система вийшла з ладу частково, дизельний двигун «чхатиме». Також варто перевірити стан ременя ТНВД та запобіжники насоса. Якщо є поломка в будь-якій із цих систем, проблеми із запуском дизельного двигуна виникнуть неодмінно.

Загусла олива

Власникам машин, що працюють на дизельних двигунах, рекомендують міняти ПММ із приходом холодної погоди. На жаль, далеко не всі автолюбителі враховують цей момент. В результаті олива не відповідає сезону і в холодну погоду стає дуже густою. Перевірити це дуже просто. Опустіть щуп у бак і витягніть його. Олива з нього має стікати. Якщо ПММ занадто густий, варто звернутися до сервісного центру для заміни оливи.

Низька компресія у циліндрах

При низькій компресії в циліндрах двигун важко запускається не тільки в холодну, але і відносно теплу погоду. Також спостерігається нестійкість обертів під час руху автомобіля. У чому причина низької компресії у циліндрах? Насамперед, така проблема характерна для авто з великим пробігом. Проблема полягає у зносі поршневих кілець, поршнів та циліндрів. При порушенні цілісності елементів зменшується герметичність всієї системи. При відносно невеликому зношуванні при прогріванні масляна плівка закриває зазори, що дозволяє двигуну працювати стійко. На СТО рівень компресії вимірюють спеціальним приладом. Якщо він показує тиск менше 23 кг/см2, потрібний капітальний ремонт.

Заводження паливної системи

У камеру згоряння дизельного двигуна пальне та повітря надходить окремими потоками. Порушення цілісності трубок призводить до того, що в системі не створюється необхідного тиску. Крім того, відбувається витік пального. Розгерметизація паливної системи - одна з найпоширеніших поломок дизельних авто. Нерідко вона виникає в результаті порушення цілісності з'єднань, зношування паливних шлангів, використання ущільнювачів низької якості.

Як «відігріти» машину взимку

Що робити, якщо дизель не заводиться взимку, а треба їхати? Наведемо кілька способів «відігрівання» авто у морози.

Якщо стартер активно крутить, але мотор не заводиться, найчастіше проблема полягає у засміченні парафіном сітки приймача. Потрібно акуратно продути магістраль, використовуючи насос, прогріти бак та апаратуру (в останньому випадку можна використовувати гарячу воду).

Якщо мотор завівся, машина поїхала, але двигун втрачає тягу і глухне, потрібно прогріти бак. Причина проблеми часто полягає у засміченні приймальної сітки.

Якщо після прогріву та продування магістралі обороти не розвиваються і машина не їде, то частки парафіну «забили» фільтр тонкого очищення. Вирішити проблему допоможе тепла солярка. Попередньо акуратно прогрійте паливо в каністрі та залийте в бак.

Поради щодо вирішення проблем з дизелем взимку

Перша та найголовніша рекомендація для власників дизельних авто – своєчасно переходити на «зимове» пальне. У його складі є присадки, які не дають паливу густіти та парафінуватися при негативних температурах. Бажано переходити на зимове паливо восени, з настанням нічних заморозків. Також варто уважно підходити до вибору пального. Деякі недобросовісні продавці розбавляють паливо, тому що «зимовий» варіант коштує дорожче за «літній». Заливайте солярку лише на перевірених заправках. Також ми рекомендуємо:

  1. залишати машину на ніч в опалюваному гаражі або критому паркуванні - так можна уникнути проблем із запуском взимку;
  2. користуватися передпусковим підігрівачем - він «підготує» двигун та паливну систему до роботи, спростить запуск;
  3. застосовувати відповідні присадки антигелі - вони запобігають появі кристалів у солярці та засміченню паливних фільтрів;
  4. своєчасно заряджати АКБ;
  5. їздити із повним баком солярки;
  6. своєчасно змінювати паливні фільтри;
  7. перевіряти справність свічок розжарювання;
  8. регулярно оцінювати стан паливних фільтрів.

Після запуску дизельного двигуна в холодну погоду довго не грійте двигун на холостому ходу. Через хвилин 5-6 рушайте з місця і проїдьте на знижених передачах кілька кілометрів.

Продано
Ціна: 353 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 10 шт.
Видача/відправка 29.04 (Пн) з 11:00
Продано
Ціна: 467 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 5 шт.
Видача/відправка Завтра з 12:00
Длина предупреждающего контакта Штифтовая свеча накаливания
Длина предупреждающего контакта Способность к послесвечению
Номинальное напряжение [V] 4,4
Длина [мм] 148
Размер резьбы M 8 x 1,0

Дивитися докладніше

Icon
Не можете знайти деталь?
Надішліть нам VIN-запит
VIN - унікальний код транспортного засобу, що складається з 17 знаків, який дозволяє отримати оригінальний номер будь-якої запчастини встановленої на Ваш автомобіль виробником. VIN-код вказаний в техпаспорті
Продано
Ціна: 491 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 2 шт.
Видача/відправка Завтра з 12:00
Длина предупреждающего контакта Штифтовая свеча накаливания
Длина предупреждающего контакта Способность к послесвечению
Номинальное напряжение [V] 4,4
Длина [мм] 130
Размер резьбы M 10 x 1

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 563 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 5 шт.
Видача/відправка Завтра з 12:00
Длина предупреждающего контакта Штифтовая свеча накаливания
Длина предупреждающего контакта Способность к послесвечению
Номинальное напряжение [V] 4,4
Длина [мм] 118
Размер резьбы M 8 x 1,0

Дивитися докладніше

Потрібна допомога експерта?
Ми у Вашому мессенджері
Продано
Ціна: 576 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 5 шт.
Видача/відправка Завтра з 12:00
Длина предупреждающего контакта Штифтовая свеча накаливания
Длина предупреждающего контакта Способность к послесвечению
Номинальное напряжение [V] 4,4
Длина [мм] 156
Размер резьбы M 9 X 1,0

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 618 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 5 шт.
Видача/відправка Сьогодні з 16:30
Длина предупреждающего контакта Штифтовая свеча накаливания
Длина предупреждающего контакта Способность к послесвечению
Номинальное напряжение [V] 4,4
Длина [мм] 91
Размер резьбы M 10 x 1

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 682 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 5 шт.
Видача/відправка Завтра з 12:00
Длина предупреждающего контакта Штифтовая свеча накаливания
Длина предупреждающего контакта Способность к послесвечению
Номинальное напряжение [V] 11
Длина [мм] 160
Размер резьбы M 10 x 1,25

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 688 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 4 шт.
Видача/відправка Завтра з 11:00
Длина предупреждающего контакта Штифтовая свеча накаливания
Длина [мм] 954
Продано
Ціна: 715 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 13 шт.
Видача/відправка Сьогодні з 16:30
Длина предупреждающего контакта Штифтовая свеча накаливания
Длина предупреждающего контакта Способность к послесвечению
Номинальное напряжение [V] 4,4
Длина [мм] 97
Размер резьбы M 10 x 1

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 735 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 4 шт.
Видача/відправка Завтра з 12:00
Длина предупреждающего контакта Штифтовая свеча накаливания
Длина предупреждающего контакта Способность к послесвечению
Номинальное напряжение [V] 4,4
Длина [мм] 94
Размер резьбы M 8 x 1,0

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 840 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 4 шт.
Видача/відправка Завтра з 12:00
Длина предупреждающего контакта Штифтовая свеча накаливания
Длина предупреждающего контакта Способность к послесвечению
Номинальное напряжение [V] 11
Длина [мм] 160
Размер резьбы M 10 x 1

Дивитися докладніше

Продано
Ціна: 1033 грн
Потрібно вибрати авто!
В наявності 5 шт.
Видача/відправка Завтра з 14:30
Длина предупреждающего контакта Штифтовая свеча накаливания
Номинальное напряжение [V] 4,4
Длина [мм] 131
Размер резьбы M 8 x 1,0
Покатость конуса 93

Дивитися докладніше