2022-10-24

Який привід краще задній чи передній

Особливості переднього та заднього приводу

Підбираючи транспортний засіб, автолюбителі часто губляться в здогадах, що практичніше – передній чи задній привод? Однозначної відповіді немає. Кожна конструкція має сильні та слабкі сторони.

Сучасні виробники випускають переважно передньопривідні автомобілі. Задній привід зустрічається в моделях бізнес-класу, виробники яких дотримуються класичних принципів.

Головною відмінністю приводів є керованість транспортним засобом на слизькій дорозі. Уникнути занесення дозволяють контраварійні прийоми, які на конструктивно різних моделях відрізняються. Машина з приводом на задню вісь пересуваючись по слизькому дорожньому покриттю, пробуксовує передніми колесами. Вирівняти машину дозволить зниження швидкості та підрулювання у бік зносу.

Передній привід почувається впевненіше. Ризик пробуксовування передніх коліс зведений до мінімуму за рахунок важкої передньої частини конструкції. За екстреної ситуації різко скидати газ не можна. Для вирівнювання машини необхідно повернути кермо в бік заносу і злегка підгазовувати. Прохідність автомобіля також залежить від конструктивних особливостей. При головних передніх колесах простіше змінювати напрямок тяги, на підйомі вони легше витягують транспортний засіб за рахунок відсутності пробуксування.

Приводи на передню та задню вісь призначені для різних цілей, стилю їзди, доріг. На сухому покриття різниця конструкцій не відчутна. Якщо ж плануєте їздити гірськими трасами, безпечніше моделі з передніми провідними колесами. Не варто забувати, що сучасні авто найчастіше комплектують системою стабілізації, яка дозволяє уникнути буксирування коліс та перегазування.

Який привід краще задній чи передній - Зображення 1

Плюси та мінуси приводу на задню вісь

Задній привід залишається лідером виробників преміальних авто завдяки своїм перевагам. Спорткари також виробляють із провідними задніми колесами. Конструкція задньопривідних моделей залишає простір великому силовому агрегату.

Який привід краще задній чи передній - Зображення 2

Переваги:

  • Раціональний розподіл ваги автомобіля;
  • Маневреність, комфорт пересування;
  • Швидкий розгін, легке подолання крутих підйомів;
  • Керований занос, який дозволяє контролювати ситуацію;
  • Конструктивні особливості дозволяють робити задньопривідні автомобілі потужнішими;
  • Відсутність вібрацій у кермо;
  • Великий кут повороту.

Недоліки:

  • Ціна. Складна конструкція з безліччю додаткових елементів впливає вартість автомобіля;
  • Складний ремонт;
  • Великий витрата функціональних рідин;
  • Великий ризик заметів;
  • Установка карданного валу призводить до зменшення вільного простору салону.

Автомобіль із заднім приводом добре керований і має високі показники зчеплення шин. Робота осей чітко розподілена: передні колеса повертаються, а задні штовхають транспортний засіб вперед.

До задньопривідних машин необхідно звикнути. Початківцям буде складно впоратися з потужним агрегатом. Вони підійдуть досвідченим водіям та любителям контрольованих заметів.

Плюси та мінуси переднього приводу

Прагнення спростити конструкцію автомобіля призвело до появи агрегатів на передньому приводі. Рішення дозволило уникнути установки карданного валу, заднього моста. Довелося розробляти компактні двигуни та коробки передач, які можна сховати під капотом.

Який привід краще задній чи передній - Зображення 3

Переваги:

  • Простота обслуговування;
  • Менше поломок. Чим простіша конструкція механізму, тим менше зношених деталей;
  • Маса транспортного засобу дозволяє швидше гальмувати;
  • Точніше відгукується рух керма;
  • Прохідність, керованість транспортним засобом;
  • Бюджетна витрата палива;
  • Більше простору в салоні.

Недоліки передньопривідних автомобілів:

  • Нерівномірно розподілено вагу автомобіля;
  • Погане зчеплення коліс із дорогою;
  • Передчасне зношування передніх коліс;
  • Мінімум простору під капотом ускладнює техобслуговування та ремонт автомобіля;
  • Поломка ШРУС вимагає заміни деталі, ремонту вони не підлягають;
  • Вібрація керма від нерівностей дорожнього покриття;
  • Сповільнений старт;
  • Немає місця для встановлення великого двигуна.

Передньопривідні моделі приваблюють бюджетністю та простим обслуговуванням. Вони вважаються безпечними, стійкими на прямолінійній траєкторії та керованими в екстремальних умовах. Але кут повороту у них менший, ніж у задньопривідних автомобілів. Зваживши все за і проти, можна сказати, що передній приводні агрегати – оптимальний варіант для тих, хто нещодавно сів за кермо.

Підведемо підсумок

Вибираючи автомобіль важливо враховувати стиль водіння. Для спокійної їзди в міському режимі практичніше віддати перевагу моделям на передньому приводі. Вони зручні, передбачувані. Машини з головними задніми колесами легко заносить на слизькій дорозі, але для розвороту їм потрібно менше місця. Така особливість сподобається любителям дрифту, гострих відчуттів. Автомобілі із приводом на задню вісь відрізняються спортивною комплектацією із потужними моторами.

Крім моноприводів, представники автоконцернів пропонують моделі на повному приводі, в яких кожна пара коліс є ведучою. Конструктивно вони стійкіші до нерівного дорожнього покриття проїзної частини. Муфти з електронним управлінням розподіляють момент, що крутить, між осями, дозволяючи економічно і ефективно використовувати ресурс автомобіля.