Паливний насос – як визначити несправність
Паливний насос – частина великої системи, яка відповідає за безперервне функціонування пального та його транспортування з бака до двигуна. Для кожного автомобіля застосовують від одного та більше різних насосів.
Що таке паливний насос
Насос – пристрій, який качає з бака паливо різних видів у камери згоряння двигуна. Ще там розташовані датчики рівня палива і фільтруючий елемент. У ранніх моделях автомобілів він розташовувався під капотом. Це дозволяло швидко замінити деталь під час поломки. Зараз часто міняти доводиться весь блок.
Принцип роботи – подати паливо до запуску двигуна, забезпечити потрібний тиск форсункам, прокачати пальне через фільтри. Бувають різні конструкції для різних типів двигуна.
Різновиди, що залежать від типів агрегатів. Поділяються на насоси низького тиску (бензинові; електричні насоси підкачування дизельного палива; ручні) та паливні насоси високого тиску (бензинові мотори прямого впорскування та дизельні авто для зниження тиску).
1. Механічні. Основну функцію виконує насос паливного насоса. Місце встановлення – двигун. Їхня конструкція не проста. Складається із приводного механічного важеля, корпусу, двох клапанів, кришки із сітчастим фільтром. Усередині знаходиться діафрагма. З нею зв'язується шток, у якому є пружина. Ставляться на карбюраторні машини.
Працює за допомогою ексцентрики розпродавала, який своїми обертами активує шток і штовхає діафрагму. Під впливом цього пружина стискається. Клапан закритий, порожнина збільшена в момент надходження палива та звільняє приводний важіль. Діафрагма набуває нормального положення. Під тиском паливо потрапляє у карбюратор. Потім він зачиняється. Дія повторюється. Після наповнення камери доступ пальному закривається. Поки карбюратор заповнений – робота виконується вхолосту.
2. Електричні. Для бензинових машин розподіленого чи прямого упорскування, транспорті на ДП. Місце установки – паливний бак чи дроті. Являє собою корпус з електричним приводом, датчика залишків, забірника, сітчастого фільтра, що захищає від сміття, та двох клапанів (зворотного та редакційного).
Поділяють на такі види:
Відцентровий. Паливо надходить при обертанні крильчатки у порожнині. Забезпечується вихровий потік та підвищується тиск.
Шестерної. Пальне в нього надходить через ротор, що обертає шестерні. Утворюються максимальні камери завдяки розрядженню палива. Потім, обертаючись, вони зменшуються і впорскується паливо.
Роликовий. Аналог попередньому, лише на роторі розташовуються рухливі ролики.
Причини поломки.
Найпоширеніші поломки – механічні чи знос однієї з компонентів. Впливає якість бензину, сміття у бензобаку. Їзда з малою кількістю палива, при якій занурювальний насос погано охолоджується. Дефекти проводки, згорілий або неправильний запобіжник.
Симптоми завжди очевидні:
Найпростіша – двигун не завівся чи завівся не з першої спроби. Це звичайно не повністю вказує на насос, але його точно варто перевірити.
Втрата потужності при русі та розгоні. Після різкого натискання на газ автомобіль переміщається не активно, відмовляється їхати, відчувається провал.
Троїння. Відбувається через те, що погано пропускається паливо. Його недостатньо двигуну і відчувається вібрація.
Двигун глухне після прогрівання.
Витрата збільшується. Клапан бензонасоса може закипіти, організуючи нерівномірне надходження палива, тим самим збільшуючи його витрату.
Коливання потужності транспортного засобу. Під час руху з постійною швидкістю відчувається різке прискорення.
Варто уникати малої кількості палива у баку або його спустошення. Паливо краще частіше оновлювати на перевірених АЗСП, уникати застою.
Профілактика поломки.
При появі симптомів, наприклад, двигун не завівся, варто перевірити живлення та насос бензобака. Можна продзвонити контакти спеціальним приладом. Якщо тут все добре, перейдіть до наступного кроку. Для цього відстебнути насос, прокачати паливо вручну, перевірити помпу. Якщо вона справна – бензин виливатиметься. Якщо це не станеться, потрібно перевірити впускний клапан та герметичність деталі загалом.
Профілактичними заходами, які допоможуть запобігти найближчій поломці можуть бути:
Заміна елементів насоса згідно з сервісною книгою;
Заправлення якісного палива;
Уникати влучення води в паливний бак.
На жаль, насоси часто ламаються. Недостатній тиск, створюваний паливною системою, відбивається на роботі двигуна. Рідко ремонт дасть потрібний ефект. Швидше за все, доведеться замінити.