Види, пристрій та принцип роботи стартера автомобіля
Запуск двигуна автомобіля відбувається шляхом активації його механізмів. Цим завданням займається стартер. Завдяки своєму імпульсу посилає сигнал іншим деталям системи запалювання.
Стартер автомобіля.
Робота стартера триває секунду. За цей час відбувається складний процес. При повороті ключа струм потрапляє на реле. Один елемент замикає ланцюг, другий впливає на обгінну муфту. Маховик починає обертання шестірні, передає обертання на кривошипно-шатунний механізм ДВЗ за допомогою роликового механізму. У цей момент паливо спалахує, обертає коленвал. Збільшується частота обертання маховика та бендиксу, останній відключається. Стартер автомобіля виконав роботу, двигун заведено.
Компонентами стартера є:
Корпус. Металева колба із кришкою, що містить компоненти деталі;
Статор. Чотири магнітні стрижні;
Якір. Вал із сталевим сердечником, у пазах якого рамки. Вони виконують обертальні рухи навколо магнітних плюсів. Кінці з'єднуються з колектором. До нього підходять щітки, позитивні для акумулятора та негативні до маси.
Щіткотримачі. Перебувають на задній кришці. Мають пружини, які контакту притискають їх до колектору.
Бендікс. Передає крутний момент двигуну від стартера. Захищають від високих обертів двигуна.
Реле, що втягує. Переміщує Бендікс.
Виделка. Припиняє роботу стартера.
Він є електродвигуном. Отримує струм від АКБ, запускає механічні елементи.
Виділяють два види механізмів:
З редуктором. Надійні завдяки потребі для роботи невеликого струму. Крутять вал при низькій зарядці АКБ. Складаються із постійних магнітів, що нейтралізують проблеми з обмоткою. Майже не виходять з ладу.
Без редуктора. Безпосередньо впливають на обертання шестерень. Мають просту конструкцію та ремонтуються. Завдяки прямому впливу, завод автомобіля відбувається миттєво. Стійкі до поломок. Погано відпрацьовують у холодну пору року.
Основні несправності.
Машина не заводиться якщо повернути ключ у запалюванні – можливо справа у стартері. Виявити та рахувати помилку допоможе СТО. Для самостійної діагностики допоможуть недорогі прилади, що легко підключаються до роз'єму транспортного засобу. Вважати помилку допоможе встановлення програми на смартфон. Народний спосіб: попросити когось штовхнути авто. Повинна бути встановлена ??друга передача. Якщо автомобіль завівся – поломка очевидна. Такий тест не підійде автомобілям із АКПП.
Причини поломок поділяються на два види:
Механічна. Пов'язані зі зношуванням підшипників і роликів, залипанням контактів, їх окисленням. Клин вилок, сердечників. Усім, що може зламатися у процесі впливу друг з одним.
Електрична. Це може бути замикання, урвища ланцюга, вироблення електронної частини.
Хоча це досить проста деталь, ремонт варто довірити досвідченому майстру автоелектрику. Він повинен мати спеціальне обладнання, щоб з точністю визначити, чи можливий ремонт або потрібна заміна всієї запчастини.
Як можна зламати стартер
Хоча вважається, що ця автозапчастина надійна, поламати її можна легко, якщо цілеспрямовано підійти до цього питання.
Простим методом буде тримати ключ у положенні старт тривалий час. З'явиться звук вереску, скреготу. Це перший провісник. Збільшить шанс на швидку загибель, можна натиснувши на газ, піднявши оберти до 4000. Бендікс перегріється і моментально заклинить. Це призведе до клину валу, редуктора, якоря. Щітки стираються за секунду. Може луснути корпус та піти димок. Уся процедура триватиме близько п'яти хвилин.
Можна спробувати проїхатися порожнім баком. Щоб це вийшло, варто включити передачу та повернути ключ у запалюванні. Сто метрів дороги повністю покладуть стартер.
Для дизельних двигунів є ще один цікавий спосіб. Залити у бак замість ДП ефірний спирт. У дизельних двигунах компресія висока означає навантаження стартера теж велике. Перегрів обмотки, бендиксу та іншого. Елементи деталі можуть розвалитися, плати поплатитися.
Фінальним методом буде влучення автомобіля у великі калюжі або водоймища. Якщо машина вже затихла, спроба її завести спалити стартер остаточно.
Представлені методи демонструють водієві, як не варто чинити, якщо Ви хочете продовжити життя своєму автомобілю та системі запалення. Варто старанно стежити за кожним елементом системи, за найменшої несправності шукати причину. Продовжити життя може і акумуляторна батарея. Її знижений заряд негативно позначиться на подачі струму та якості роботи стартера.