Рульова тяга – важливий елемент керування автомобілем. Конструкція та несправності
Кермо та система кермового управління – один з основних елементів будь-якого автомобіля, незалежно від року випуску, моделі та марки. Тяга рульової рейки відповідає за передачу зусиль від повороту рульового колеса та поворотні кулаки коліс. Однак згодом елементи зношуються. Це відбувається при їзді нерівними дорогами, наїзді на каміння та інші перешкоди. Деталь вийшла з ладу та потрібна заміна? В інтернет-магазині 'ТОКО' є необхідні запчастини.
Варіанти кермового керування
Залежно від марки, року випуску авто рульова тяга може бути:
з кермовим редуктором черв'ячного типу;
кермовий рейкою.
Рульове управління першого типу передає велике зусилля, має великий кут повороту. У конструкції передбачені два довгі, два короткі рульові наконечники. З одного боку різьблення, а з другого – кермовий палець. Серед мінусів варто відзначити можливість передачі ударів від нерівностей на дорожньому покритті. У конструкції елементів черв'ячного типу передбачено велику кількість з'єднань, кермових тяг. Це сприяє появі люфтів у великій кількості. Сьогодні кермові механізми черв'ячного типу використовуються рідко. Найчастіше автомобілі оснащуються рейковими кермовими механізмами. Серед їхніх переваг:
компактність;
невелика кількість кермових тяг;
доступна ціна;
простота кермового управління;
точність маневрування.
Існує два варіанти рейкової кермової тяги. У першому передбачено наявність двох поперечних тяг (права та ліва), які закріплені по краях кермової рейки. У другому варіанті кріплення розташоване посередині рейки.
Мінус кермового управління рейкового типу - простота конструкції, через що будь-який поштовх передається на кермо. Тому елементи не використовуються у виробництві важких автомобілів.
Ознаки виходу кермової з ладу
Як зрозуміти, що потрібна заміна кермової тяги? Варто звернути увагу на такі ознаки:
поява нехарактерних звуків, скрегота при пересуванні нерівними дорогами;
биття кермового колеса;
постукування при повороті;
поява люфту, розбовтаність;
руйнування гуми з одного боку - вона виглядає 'з'їденою';
кермо «туго» обертається;
руйнування «пильника» (після влучення бруду він при появі люфта він швидко виходить з ладу).
Також стан кермової варто перевірити, якщо машину 'водить' при прямому положенні керма.
Несправності виникають у результаті зносу кріплень. Це відбувається при їзді нерівними дорогами, внаслідок сильного удару (наприклад, якщо ви «влетіли» в яму на високій швидкості). Елемент гнеться, тому термін служби скорочується. Потрібна заміна кермової.
Як замінити кермові тяги та наконечники
Отже, ви помітили очевидні ознаки виходу елементів з ладу. Що робити далі? Усього два варіанти. Перший – звернутися до сервісного центру або СТО. Плюсів такого рішення багато – майстри підберуть потрібні деталі (або встановлять ті, які ви купили самі за їх рекомендаціями), виконають роботу. Другий – замінити деталі самостійно. За справу не варто братися, якщо у вас недостатньо досвіду та знань. Вже стикалися з цією проблемою? Як поміняти кермові тяги самостійно? Пропонуємо докладну інструкцію:
підніміть автомобіль за допомогою домкрата;
зніміть передні колеса, заблокуйте кермо;
ослабте гайку, яка фіксує наконечник на рульовій тязі;
перевірте наявність шплінту. Якщо він є, зніміть елемент із гайки;
відкрутіть гайку, яка фіксує кермовий наконечник на поворотному кулаку;
Видавіть кермовий наконечник. Зробити це можна, якщо підтягнути гайку до упору. Палець «сидить» дуже щільно? Постукайте акуратно молотком по вушку важеля;
поставте мітки перед тим, як зняти з тяги наконечники. Це полегшить встановлення нових елементів – закручувати їх треба до позначки (є ще один варіант – порахувати кількість обертів при скручуванні гайок);
зніміть пильовики;
відкрутіть тяги від рейки;
встановіть нові наконечники та тяги. Змастіть різьблення на пальці та тягах. Встановлювати наконечники та тяги необхідно у зворотному порядку.
Після завершення робіт потрібно відвідати СТО для перевірки розвал-сходження.
Регламент заміни
Рульова тяга елемент досить міцний. Необхідність заміни виникає найчастіше у разі механічного пошкодження внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, удару об камінь, іншу перешкоду. Найчастіше потрібна заміна наконечників кермової тяги. При зносі внутрішніх вкладишів утворюється люфт, порушується герметичність, ушкоджуються пильовики рульових тяг і механізмів. Рульові наконечники потрібно міняти через 50-90 тис. км пробігу. Якщо елементи не знімаються та замінити їх окремо не можна, встановлюється нова рульова тяга у зборі.
Деталі та ремкомплекти для відновлення авто в «ТОКО»
Ви помітили несправності у роботі кермової тяги? Потрібно замінити деталі на нові? Знайти якісні деталі для ремонту авто (оригінали або аналоги) часто проблематично. Одні коштують дорого, інші не підходять, третіх немає. Однак із такими проблемами ви не зіткнетеся в інтернет-магазині «ТОКО». На сайті є оригінали та аналогові деталі, ремкомплекти кермових механізмів тощо. Чому варто замовити запчастини в інтернет-магазині «ТОКО»? У нас:
широкий вибір деталей. У нашому магазині є рейки кермового управління, потрібні запчастини для автомобілів, незалежно від моделі та року випуску;
відправлення товарів по Україні транспортними службами;
доступні ціни. Ми співпрацюємо з великими постачальниками та виробниками запчастин, тому не робимо великих націнок;
Професійні консультації. Менеджер знайде необхідні деталі з урахуванням марки, моделі, року випуску автомобіля;
обмін та повернення. Якщо деталь не підійшла для авто або виникли інші проблеми, ми замінимо товар або повернемо гроші.
Знайти запчастини, ремкомплекти гідропідсилювача керма (ГУР) та інші елементи можна за VIN-кодом, артикулом або роком випуску автомобіля.
Залишились питання? Зателефонуйте менеджеру або заповніть форму зворотнього зв'язку. Консультант надасть необхідну інформацію, підбере деталі, розрахує терміни доставки та вартість замовлення.