2022-01-18

Пристрій підвіски та як вона працює

Дороги, якими пересуваються наші автомобілі, бажають кращого. Трапляються ділянки, де одні ямки, і їзда перетворюється на подолання перешкод. Завдяки підвісці автомобіля пересування стає більш комфортним, а керування – більш передбачуваним. Вона являє собою сукупність пристроїв, які:

  • створюють та забезпечують пружний зв'язок між несучою системою та колесами автомобіля;
  • знижують динамічні навантаження, які несуть несуча система та колеса, гасять їх коливання;
  • регулюють положення кузова автомобіля, що рухається.

Деталі підвіски автомобіля, а також принцип роботи ми розглянемо нижче.

Пристрій підвіски та як вона працює - Зображення 1


Як працює підвіска?

Головним завданням підвіски є поглинання енергії від удару за допомогою конструктивних елементів, що рухаються. Як це відбувається?

Колесо автомобіля наїжджає, наприклад, на камінь. Через його зв'язку з підвіскою, після наїзду змінюється становище окремих частин підвіски. Енергія, яка припадає на колесо, передається на амортизатор: відбувається стиснення пружини, яка перебуває у стані спокою. Таким чином, вона утримує удар, отриманий ходовою частиною, не даючи йому перекинутися на кузов. Більшість поштовхів гаситься завдяки пружності пружини. Після поглинання енергії пружина розтискається і стає початковим положенням. Інші елементи підвіски повертаються також у попередню позицію.

Підвіска вирішує такі завдання:

поглинає вібрації, а також поштовхи та удари;

стабілізує рух автотранспорту завдяки тому, що забезпечується постійний контакт коліс та дорожнього покриття;

точне керування машиною за допомогою керма завдяки контролю над просторовим положенням коліс.

Автомобіль має підвіску двигуна. З її допомогою гасяться удари поштовху та коливання, що виникають при роботі двигуна.

Складові підвіски

Різні моделі автомобілів відрізнятимуться пристроєм підвіски. Деталі підвіски включають в себе сотні найменувань. Розглянемо деякі запчастини підвіски, а також їхнє призначення.

Амортизатори

Спеціальні пристрої підвіски автомобіля, що зменшують (демпфують) або повністю поглинають механічні коливання під час їзди.

Рідина в амортизаторі проходить через ряд отворів, таким чином енергія коливань перетворюється на теплову енергію.

Кульова опора

Шарнір, що прикріплює маточину колеса до важеля підвіски. Кількість кульових опор визначається типом підвіски: більше важелів більше опор. На одній підвісці їх буває від 2 до 5.

Кульова опора працює на зношування, оскільки приймає на себе удар від дорожнього полотна.

Втулка стабілізатора

Деталь, вилита з гуми, завдяки якій стабілізатор кріпиться до кузова. Втулка поглинає вібрацію вузлів підвіски, що забезпечує машині плавний хід та зменшує шум.

Стійка стабілізатора

Шток довжиною від 5 до 25 см із привареними шарнірами або сайлентблоками. Стійка стабілізатора з'єднує сам стабілізатор з поворотним кулаком або маточкою. Виконує роль демпфера та гасить різноспрямовані зусилля, що виникають при нерівномірному русі та поворотах.

Ступиця

Одна з найбільш довговічних деталей підвіски. Виготовлена ??з литої сталевої болванки. Ступиця – це основа для встановлення колісного диска та гальмівної системи. Вона фіксує колесо та забезпечує його вільне обертання.

Підшипник ступиці

Ступовий підшипник - це опорна деталь автомобіля, що несе його масу і відчуває динамічні навантаження при маневруванні, розгоні та гальмуванні.

Пильовик амортизатора

Разом із відбійником складає захисний комплект амортизатора. Пильовик - це гумова гофра-чохол, що закриває робочу поверхню штока. Він не дає потрапляти на шток дорожнього бруду, піску та волозі.

Відбійник амортизатора

Це гумовий циліндр, який насаджується на шток. Відбійник амортизатора демпфує удари штока, коли пружина не витримує навантаження.

Сайлентблок

Гумометалевий шарнір, що складається з двох металевих втулок. Між ними розташована гумова (поліуретанова) вставка. Сайлентблок між собою деталі підвіски та завдяки пружній вставці зупиняє коливання, що передаються між вузлами. Він витримує найбільші навантаження та протистоїть деформації підвіски.

Важелі

Функції важелів зазвичай залежать від їх місця розташування. Важіль буває поперечним та поздовжнім, а також верхнім та нижнім.

Верхній важіль на передній підвісці тримає верх рульового кулака і не допускає завалитися вбік прикріпленого колеса.

Нижній допомагає верхньому, частково виконуючи ту ж саму функцію, а також стежить за стійкістю нижньої частини стійки МакФерсон, перешкоджаючи розгойдуванням.

Поздовжні важелі зустрічаються у задній багатоважільній підвісці. Вони утримують задні стійки від впливу сил, що виникають паралельно осі руху автомобіля, зі збільшенням швидкості.

Підшипник опори

Гумометалічна деталь, що прикріплює стійку амортизатора до підвіски та кузова машини. Передає вагу автомобіля на колеса.

Варіанти підвіски

Усі підвіски, які встановлюються нині, поділені на дві групи — залежні та незалежні. Зустрічається і проміжна варіація – напівзалежна підвіска.

Залежна підвіска

Характерна риса цієї конструкції - з'єднання коліс віссю, що не дає їм рухатися окремо.

У машинах з переднім приводом віссю, що з'єднує, є спеціальна балка, а в задньопривідних - задній міст, що виступає також елементом трансмісії.

Переваги підвіски - проста конструкція, надійність, гарне зчеплення з рівним дорожнім полотном. Недолік - при поворотах можна втратити зчеплення.

Такий тип підвіски в наш час зустрічається рідко, переважно на вантажівках та позашляховиках із повнорозмірною рамою.

Незалежна підвіска

Особливість її немає зв'язку між колесами на одній осі: рухаються окремо один від одного. У кожного колеса передбачена своя напрямна, що демпфує. Незалежна підвіска буває кількох типів.

Найпоширеніший варіант - підвіска МакФерсона, також називається 'свічка, що гойдається'.

Досить популярний тип – важільний. Існують двоважільні та багатоважільні підвіски.

Напівзалежна підвіска

На вигляд подібна до залежної. Її відмінність полягає в балці, яка є торсіонною та здатна працювати на скручування. Тому колеса мають можливість переміщатися у вертикальному положенні незалежно один від одного.

Проста, надійна конструкція сприяє частому застосуванню підвіски для передньопривідних автомобілів, а саме – на задніх осях.



Пристрій підвіски та як вона працює - Зображення 2

Несправності підвіски та їх усунення

Про те, що підвіска несправна, свідчать такі симптоми:

  • шум або стукіт, що виникають під час руху машини;

  • автомобіль 'відводить' убік;

  • не регулюються кути біля передніх коліс автомобіля;

  • мимоволі виникає кутове коливання на передніх колесах;

  • кузов машини просідає у передній частині;

  • автомобіль при навантаженні кренитися в один бік.

З чим можуть бути пов'язані такі неприємності і як з ними боротися?

  1. Вихід з ладу амортизаторів. Необхідно відремонтувати або замінити вузол із поломкою.

  2. Ослаблені болти на штанзі стабілізатора. Слід підтягнути болти або поміняти гумові шайби.

  3. Зношування елементів кульових опор. Необхідно повністю замінити деталі.

  4. У підшипниках коліс з'явився зазор. Потрібно замінити підшипники.

  5. Деформовано поворотний кулак. У разі невеликого вигину, можна спробувати його вирівняти, якщо великий вигин — заміна деталі на нову.

  6. Порушено паралельність осей. Слід вирівнювати положення осей між собою.

Якщо потрібно деталі для підвіски, то в інтернет-магазині автозапчастин Токо.юа ви зможете купити все, що потрібно за вигідною ціною. Вивчіть каталог продукції на нашому сайті та визначтеся з запчастинами для ремонту або ТО.

Доставка можлива у будь-яку точку України. Наші менеджери допоможуть вам розібратися у всіх нюансах.

Інтернет магазин Токо.юа працює для вас!